Bunga-bunga Dip Percubaan Part 2

Assalamualaikum,

Saya sambung semula pengalaman saya membuat bunga dip. Cecair dip jenis B ini saya temui di Syarikat Bunga Reben di Plaza City One, Jalan Munshi Abdullah (berhampiran dengan Jalan Masjid India). Di kedai ini, saya lihat pelbagai jenis cecair dip boleh didapati, dari jenis yang legap opaque hingga ke jenis lutsinar transparent. Cecair dip jenis B ini paling mudah dikendalikan berbanding dengan jenis A dan C. Saya mencuba membuat bunga kegemaran saya sekali lagi dengan cecair dip jenis B berwarna ruby red. Hasilnya…….

Bunga-bunga kecil pula saya gunakan dari jenis B juga kod warna Ivory Gold.

Saya merasakan teknik membuat bunga ros saya semakin baik apa bila saya menghasilkan bunga ros ini. 🙂

Memandangkan semangat saya masih berkobar-kobar maka, saya berusaha untuk menghasilkan kuntuman ros putih menggunakan cecair dip jenis A (made in USA). Hasilnya tetap tidak mengecewakan…..(pada pandangan saya seorang amatur ni la..)

This entry was posted in bahan-bahan, bunga dip, cara membuat bunga dip. Bookmark the permalink.

2 Responses to Bunga-bunga Dip Percubaan Part 2

  1. nurul says:

    salam..sy amat tertarik dgn keindahan bunga dip..tp agak mustahil utk sy mendapatkan bahan utk membuat bunga dip..blh ker saudari menolong utk mdapatkan bahan2 tersebut? sy sanggup membayar harga kos saudari..tlg yer!!!

Leave a comment